May 04, 2014

volunteer at Passport DC event

There was a open house embassy event called "Passport DC" last Saturday,
and also each embassy introduces their culture and so on.
I participated a little part of this event as a volunteer for Embassy of Japan
by a chance.
It was a great opportunity that I could show my pottery pieces to a lot of 
visitors.
”パスポートDC”と呼ばれる大使館を自由に見て回れ、各大使館はそれぞれの国の
文化などを紹介するイベントが先週土曜日にありました。
今回、縁あって日本大使館のボランティアとしてほんの少しですがお手伝いすることが
できました。
私の陶芸作品を多くの方に見ていただけるとってもいい機会を与えられました。

a lots of visitors at the entrance area
入り口付近にはたくさんの人




I displayed some tea bowls next to the gorgeous flower arrangement
made by Sachiko-sensei(from Sogetsu) a day before the event.
イベントの前日にさちこ先生(草月流)のアレンジした豪華なお花の横にお抹茶碗を
いくつかディスプレイに行きました。

kimono display at the same room
同じ部屋には着物の展示も


I brought some doughnut shape flower vases, so Sachiko-sensei
arranged the flower too.
ドーナツ型の花器も持参したので、これにもさちこ先生がお花をいけてくれました。




I displayed 7 different tea bowls all together for this event.
全部で7つの違う雰囲気のお抹茶碗を展示させていただきました。



I was told that this event went over well.
イベントは好評だったそうです。